onsdag 27 februari 2013

We are nowhere and it's now

Jag har fått låna min systers systemkamera så förhoppningsvis blir det lite bättre fart här med bilder och så.
Annars är det mest kallt och jag längtar till våren mer och mer. Svårt att känna någon slags motivation när det bara är kallt och grått ute. Det blir åtminstone ljust tidigare och tidigare, det märker jag på att mina lampa över chilisarna inte längre är helt i fas.

Tyvärr kan jag inte så såpass mycket som jag vill eftersom jag ska flytta till en nästintill fönsterlös lägenhet i sommar (och måste i princip göra mig av med alla växter jag har!), men jag har ju ändå inte kunnat låta bli det helt. Jag försöker också engagera mig på andra sätt istället. Kåren har startat upp ett väldigt intressant odlingsprojekt på en bit mark på campus, där jag är lite inblandad. Kan man inte odla hemma får man odla någon annanstans!

Just nu är jag fantastiskt fascinerad över clivian. Den sträcker ut sig mer och mer för varje dag och jag tror nog faktiskt det ska bli en ordentlig stängel av den. Tänk att man har en växt så länge, som bara är grön, och man vattnar och pysslar - så helt plötsligt belönar den en med att ge en fantastiska blommor att titta på. Vardagsunderverk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar