söndag 17 februari 2013

Som färger som bara syns på natten

Nu har jag pysslat lite. Känns som att växterna har fått komma i andra hand under några veckor då jag haft mycket plugg, men idag tog jag tag i det och gjorde lite vårfint.

Trinidad Scorpion har blivit riktigt kraftig och fin, och börjar nu sträcka ut sig åt sidorna. För ett tag sen upptäckte jag att den också börjat blomma, sådant gör en lycklig! Nu blommar alla mina chilisar.


 Trinidad Douglah har STORA blad och lite sprött växtsätt. Så roligt att se att de alla växer så olika.


 Trinidad Congo Black har fått flytta till ett annat fönster och förlorar därmed extraljuset. Jag tror den kommer klara sig, den fick helt enkelt inte plats i köksfönstret bland de andra längre...


 Red Moruga har ett väldigt delikat växtsätt - den sträcker liksom ut sina grenar som ett paraply. Jag gillar den!


Sen har vi mitt bonsaiexperiment! Ett grapeskott tagen från en planta jag har, samma sak med granatäpplet. De har stått i vatten ett tag och utvecklat lite lite rötter - nu får vi se hur de klarar detta.

2 kommentarer:

  1. Gud vilka fina chiliplantor! Är de årets? Eller övervintrade?

    Gillar speciellt Trinidad Douglah, vilken skönhet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte riktigt hur jag ska kategorisera - de är sådda i oktober så det är väl årets. Fast väldigt tidiga! :)

      Ja, jag älskar hur de är så olika. Douglah ser så spröd och fin ut på sättet den liksom sträcker ut sina grenar på.

      Radera