onsdag 19 januari 2011

Sol

Idag kikade solen fram en sväng. Tänk att man kan bli så glad av sånt! Jag försöker ignorera det faktum att snön kommer komma tillbaks och att det är långt till våren men det är svårt.

Förresten, det händer inte mycket i mina mjölkkartonger. Har inte möjlighet till extrabelysning, kan det vara därför kanske? Fast både paprika och moringa har kikat upp i mina andra krukor. Undrar om det skulle hjälpa med lysröret över diskbänken, trots att det är varmvitt ljus, F18W/830. Har ju noll koll på det här med extrabelysning men jag inbillar mig att det ändå kommer hjälpa mina söta små frön. Funderar även på att sätta lite gladpack över men är så rädd att det ska mögla... tips mottages gärna.

1 kommentar:

  1. Ingen fara att använda färgkod 830 det fick jag lära mig då jag efter flera veckor såg att jag hade 830 rör i min armarmatur. Dom växte mycket bra :) här kan du läsa mitt inlägg om saken http://capsicumpeppers.blogspot.com/2011/01/mera-ljus-ar-riggat.html // Mari

    SvaraRadera