onsdag 12 januari 2011

Nytt år, nya möjligheter

I denna bloggen har jag tänkt skriva om allt som har med mina växtäventyr att göra. Bor ju i lägenhet och har ingen trädgård men man får ju göra det bästa av situationen! Det blir som en liten dagbok över mitt växtintresse, mycket för min egen skull.

Fick alldeles nyss ett brev i brevinkastet, innehållandes fem olika sorters chilifrön! Tänk vilka vänliga människor det finns där ute, som skickar såna oerhört roliga saker till främlingar. Tusen tack för fröerna, har längtat och längtat som en galning efter det där brevet!

Nu ska jag äta lite lunch innan jag tar mig bort till skolan. Hinner inte plantera eller fota nu, men i eftermiddag eller imorgon kommer det upp bilder!

1 kommentar:

  1. Ja, vist är jag en främling för dig *hihi*. Men hör man ett rop på hjälp, kan man inte vända ryggen till =). Jag hade ju så många frön över, och en annan dag blir det din tur att vara "främling" till någon annan... Det ska bli kul att få följa dig och dina växter // Mari (blomkronan)

    SvaraRadera