söndag 10 mars 2013

I'm ahead of the curve

Näe, nu blev jag deppig. Okej att det har blåst som bara den de senaste dagarna, och har varit kallt. Okej att vårjackan ändå kändes lite väl tidig att ta fram häromdagen, trots en varm tubhalsduk till. Och OKEJ att jag vet att det bara är mars och att vintern gärna jävlas med en.

Men.

Idag snöar det på tvären. Det snöar riktigt mycket på tvären. Och det lägger sig.

Fan. Jag gör en stor kanna te och pluggar lite till. Fikar med key lime-pajen jag bakade igår. Tänker på sol.



Pausprojekt (och vårat fantastiskt snygga plastgolv i köket).



2 kommentarer:

  1. Jag vet att det känns förjävligt, så här kommer lite pepp:

    Snart får man ställa om klockan.

    Solen värmer! Fina dagar är det 25 grader i växthuset, och vädringsluckorna öppnar sig!

    Vårblommorna tål snö.

    Raggsockan är superfin.

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men tack! Nu känns det genast lite bättre! Våren kommer väl till slut trots allt.

      Kram!

      Radera